Finn riktig kurs til dine ansattes behov
Kompetansekartlegging handler om å identifisere de spesifikke ferdighetene, atferdene, evnene og kunnskapen en rolle krever.
Dette muliggjør bedre og mer informerte beslutninger angående ansattes utvikling, ansettelse og opplæring.
Fordelene med kompetansekartlegging handler om å forstå de ansattes nåværende styrker og svakheter, forbedre produktiviteten ved å tilpasse talenter med relevante oppgaver, og effektivisere ansettelsesprosessen.
Seks grunnleggende kompetanseområder (Klikk for detaljer)
Og se hvilke kurs som dekker hvilke kompetanseområder.
Ledelse og styring
LEDELSE OG STYRING
Evnen til å formulere
mål, organisere mennesker og
ressurser, overvåke fremdrift
og løse problemer.
Bygger samstemthet, forståelse og forpliktelse til målene.
Dyktig til å evaluere andres styrker og styrker og svakheter, coaching og veiledning, bygge
ansvarlighet, og gi tydelige og tydelige og konstruktive tilbakemeldinger.
OMFATTER:
- Innflytelse
- Medarbeiderengasjement
- Medarbeider- og prestasjonsledelse
- Talentutvikling
- Motivasjon
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
På dette kurset lærer du dialogferdigheter som skaper forståelse, engasjement og forpliktelse.
Deltakerne lærer å:
- Skape en psykologisk trygghet som gjør det mulig å ha en ærlig, åpen og respektfull dialog.
- Utvikle ferdigheter til å ta opp de vanskeligste og mest sensitive temaene de møter med medarbeidere, kolleger, ledere og kunder.
På dette kurset lærer du hvordan du kan forbedre prestasjonene samtidig som du bygger relasjoner.
Deltakerne lærer å:
- Sette klare forventninger og håndtere andres manglende evne til å holde sine forpliktelser.
- Håndtere problemmønstre, diagnostisere årsaker til prestasjonssvikt og finne løsninger på kort og lang sikt.
- Følge opp og veilede for å gjøre prestasjonsforbedringer permanente.
På dette kurset lærer du dialogferdigheter som skaper forståelse, engasjement og forpliktelse.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan normer, vaner og uskrevne regler holder dem fast.
- Hvordan du kan endre hjerter, sinn og atferd.
- Hvordan involvere formelle ledere og opinionsledere, bygge lidenskap og praksis og tilpasse insentiver og miljø for å støtte nye initiativer.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss
Kommunikasjon og mellommenneskelige ferdigheter
KOMMUNIKASJON OG
MELLOMMENNESKELIGE FERDIGHETER
Evnen til å lytte og presentere
presentere.
Dyktig i verbal og
ikke-verbal kommunikasjon.
Dyktig til å ta opp
kontroversielle eller vanskelige spørsmål.
Dyktig på emosjonell kontroll
i stressende situasjoner. I stand til å
til å lese og forstå andres
andres følelser og holdninger.
OMFATTER:
- Konflikthåndtering
- Forhandlinger
- Overtalelse
- Presentasjonsferdigheter
- Skriftlig kommunikasjon
- Historiefortelling
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
Vår suksess avhenger av resultatene av avgjørende
samtaler. De fleste mennesker håndterer fint slike samtaler,
men sliter når samtalen er risikofylt, sensitiv eller involverer mektige personer.
De mislykkes når de blir overrumplet av sterke eller indirekte reaksjoner som sinne eller passiv aggressivitet.
Deltakerne lærer å:
- Håndter sterke følelser.
- Snu debatt og uenighet til en produktiv dialog.
Når kommunikasjonen bryter sammen, skyldes det ofte mistillit, uoppfylte forventninger og misforståelser.
Deltakerne lærer å:
- Snakk om disse dette på en måte som bygger
tillit, forståelse og engasjement – og
samtidig som du får resultatene tilbake på sporet. - Skap ansvarlighet, selv når du ikke har ikke har formell autoritet.
- Coache, motivere og gjøre det mulig for andre å lykkes.
Kurset lærer bort en fullstendig kommunikasjonsstrategi til bruk i forbindelse med endringsinitiativer.
Deltakerne lærer å:
- Involver formelle og uformelle opinionsledere.
- Del informasjon på en overbevisende måte.
- Beveg folk følelsesmessig på måter som endrer hjerter og sinn.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss
Teamarbeid og samarbeid
TEAMARBEID OG SAMARBEID
Evnen til å jobbe i ulike tverrfaglige team og utvikle utvikle sterke relasjoner
med teammedlemmer og andre
andre interessenter.
Skaper et miljø preget av tillit og ansvarlighet med med kolleger, og oppmuntrer til et trygt miljø for ulike
synspunkter. Verdsetter samarbeid
med andre avdelinger for å for å oppnå maksimale resultater for hele organisasjonen.
OMFATTER:
- Ansvarlighet
- Samarbeid
- Relasjonsbygging
- Tillit
- Synergi
- Nettverksbygging
- Delegering
- Mangfold og inkludering
- Kundeopplevelse
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
Et teams prestasjoner avgjøres av hvor godt teammedlemmene samhandler med hverandre. Og psykologisk trygghet er det viktigste aspektet ved dette samspillet.
I effektive team føler medlemmene seg trygge på å komme med ideer, forslag og uenigheter.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan skape psykologisk trygghetog tillit.
- Hvordan ta opp vanskelige og splittende spørsmål.
Teammedlemmene må kunne stole på at forpliktelser de påtar seg overfor hverandre blir levert på, og
og være i stand til å forhandle frem forpliktelser hos samarbeidspartnere og stakeholders.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan håndtere og forhandle frem avtaler.
- Hvordan holde andre ansvarlige.
- Hvordan bygge positive arbeidsrelasjoner – uavhengig av stilling.
Teamarbeid er avhengig av forpliktelser og tillit. Getting Things Done® (GTD) lærer teammedlemmene hvordan de kan fange opp, holde fast ved og følge opp alle forpliktelser.
Deltakerne lærer å:
- Enkle vaner som hindrer folk i å slippe ballen, gå glipp av tidsfrister eller jobbe med feil prioriteringer.
- Praksiser som resulterer i stressfri produktivitet.
- Hvordan bli mer til stede, kreative og involvert i hverandre.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss
Selvledelse og profesjonalitet
SELVLEDELSE OG PROFESJONALITET
Den indre drivkraften til å utmerke seg;
et ønske om å være “bedre” uansett uansett hvor god du allerede har blitt.
Evnen til å prioritere og fullføre oppgaver for å kunne levere ønskede resultater innenfor tildelte tidsrammer.
Evnen til å finne din egen motivasjon, vise initiativ og holde ut i møte med
motgang.
OMFATTER:
- Motstandsdyktighet
- Kontinuerlig læring
- Tekniske og funksjonelle ferdigheter
- Integritet og ærlighet
- Mot
- Fokus
- Selvinnsikt
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
Selvledelse krever mer enn motivasjon.
Mange motiverte medarbeidere klarer ikke å levere fordi de ikke har ferdighetene til å begrense oppgavene de får.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan forhandle om oppgaver, håndtere forventninger og få kontroll.
- Hvordan man undersøker sin egen rolle i et problem.
- Hvordan ta ansvar for handlinger og prestasjoner.
Ledere oppgir at de vanligste årsakene til at medarbeidere mislykkes, er at de ikke overholder tidsfrister, utsetter ting, jobber med feil prioriteringer og ikke holder andre oppdatert.
Deltakerne lærer å:
- Enkle vaner som hindrer folk i å slippe ballen, gå glipp av tidsfrister eller jobbe med feil prioriteringer.
- Praksiser som resulterer i stressfri produktivitet.
- Hvordan bli mer til stede, kreative og involvert i hverandre.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss
Kritisk tenkning og kreativitet
KRITISK TENKNING OG KREATIVITET
Evnen til å analysere muligheter og konsekvenser på nye måter for å oppnå resultater og løsninger.
Demonstrerer kreativ tenkning, tar gode beslutninger og dyktig problemløsning problemløsning i arbeidet.
Utvikler ny innsikt i situasjoner, stiller spørsmål ved konvensjonelle tilnærminger, oppmuntrer til nye ideer og innovasjoner, utformer og implementerer nye eller banebrytende programmer/prosesser.
OMFATTER:
- Analytisk tenkning
- Innovasjon
- Kreativitet
- Håndtering av tvetydighet
- Beslutningstaking
- Konseptuell tenkning
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
Ordtaket sier at “fisken oppdager vannet sist”. Folk overser ofte påvirkningene rundt seg.
Disse usynlige påvirkningene (normer, praksis, vaner og uskrevne regler) er i stor grad ansvarlige for deres suksess eller fiasko.
Deltakerne lærer å:
- En modell for å avdekke skjulte påvirkninger.
- Hvordan du kan samle disse påvirkningene i kraftfulle endringsplaner.
Mennesker tenker mer kritisk og kreativt når de er fullt til stede. På dette kurset lærer du hvordan du kan bli kvitt uønskede bekymringer og stress, slik at du kan bruke hele ditt intellekt på det som er viktig for deg.
En av sannhetene som ligger til grunn for dette kurset, er at “hodet er til for å ha ideer, ikke for å holde på dem”.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan frigjøre seg fra mentale byrder.
- Hvordan fokusere på de problemene som betyr noe.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss
Endringsledelse
ENDRINGSLEDELSE
Evnen til å navigere teamet og organisasjonen gjennom komplekse og skiftende omgivelser og engasjere kolleger til å søke kreative løsninger for å drive frem endringer.
Hjelper organisasjonen med å holde seg forankret til oppdraget og verdiene i møte med ekstern volatilitet, kompleksitet og tvetydighet.
Oppdager de nye vanene som trengs for å lykkes i nye omgivelser, og endrer systematisk vanene for å lykkes.
OMFATTER:
- Lederskap
- Visjon
- Tilpasningsdyktighet
Disse kursene matcher behovene til venstre:
Disse kursene matcher behovene over:
Endringsledelse handler i bunn og grunn om å påvirke atferd.
Målet er alltid å endre hjerter, sinn og handlinger.
Deltakerne lærer å:
- En enkel og oversiktlig modell for å påvirke atferd.
- Utprøvde verktøy som kombineres til en robust, fleksibel påvirkningsmetodikk.
Endring blir vanskelig når den krever nye prioriteringer, innspill, oppgaver, relasjoner og prosesser – alt på én gang.
Det føles som om de har hendene fulle.
De vet ikke hvordan de skal håndtere alle de nye elementene.
Deltakerne lærer å:
- Robuste vaner for å håndtere og prioritere endringer.
- Redusere stresset som følger med følelsen av å bli overveldet.
Når man sitter fast i de samme gamle vanene og systemene, kan endring føles umulig. Men endringsledere vet at suksess er basert på selvbeherskelse, og at høy ytelse er et spørsmål om vane.
Deltakerne lærer å:
- Hvordan ta kontroll over vaner for å få de resultatene de ønsker
- At det å utvikle effektive vaner krever ferdigheter i stedet for viljestyrke.
Book 25 min Teamsmøte
Diskuter dine behov med oss